Här beställer du returfraktsedel när du vill returnera eller reklamera en vara.

Gör så här: 

  1. Du har max. 14 dagar på dig att returnera en vara från dagen efter att du mottog paketet. Läs mer; https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
  2. Beställ en returfraktsedel genom att köpa aktuell vikt/returfrakt här nedan. Du kan på egen risk, returnera varan på annat vis, men den måste då bäras ut till butiken. Vi har tyvärr inte möjlighet att hämta paket på utlämningsstationer. Om det rör sig om en reklamation kommer vi inte att ersätta mer än vad våra returfrakter kostar.
  3. När du har beställt returfraktsedeln så kommer den & ett returunderlag via e-mail (eller post om du köpt till det alternativet). Fyll i returdokumentet noga och lägg i paketet. Tejpa fraktsedeln noga på paketet, gärna väl skyddad under t.ex. genomskinlig tejp eller packficka. Kopiera gärna fraktsedeln och returdokumentet.
  4. Packa returen i sin originalförpackning. Tejpa eller skada ej originalförpackningen. Emballera paketet väl, så det ej skadas på väg tillbaka. Du är ansvarig för att varan kommer fram oskadd. Om varor kommer tillbaka skadade, kommer hela eller delar av köpesumman att hållas inne. Följ dessa packinstruktioner; https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/kundservice/packa-ratt.html
  5. Plomberade förpackningar skall vara obrutna. Alla varor skall vara oanvända och prislappar/tags skall sitta kvar på varan. Varan skall även vara hel & ren, oanvänd & fri från fläckar eller skador.
  6. Lämna in varan på din DHL Servicepoint och spara inlämningskvittot. Detta är ditt bevis och som efter DHL:s paketsökningsutredning gör dig ansvarsfri, om paketet inte kommer fram.
  7. När vi mottagit och behandlat din retur så skickar vi ny vara med vändande post vid byte (ett byte är fraktfritt) eller krediterar din order hos Klarna vid återköp.
  8. Handläggningstiden för att behandla en retur hos oss är ca. 7-14 dagar.